Az élet KitchenAid-el.

Hogyan sikerült megvenni, receptek, tippek, bemutatók.

Fahéjas koszorú
2. 3. és 4. nap

Szóval a hosszú hétvégén minden nap megjárattam a kicsikét. A második nap epres piskótát, a harmadik nap pedig kekszeket sütöttem. Ezek receptjét később osztom meg veletek. Nem bajlódtam a fotózással, inkább a gépet figyeltem, de biztos megértitek :)

A negyedik nap kelt kalácsra vágytam. Fel is csaptam Limara könyvét, amit imádok. Jó pár recept szóba jött, de mivel mostanában teljes kiőrlésű liszttel (továbbiakban TK) kell sütögetnem, ezért egy fahéjas recept mellett tettem le a voksomat. Valamiért a teljes kiőrlésű liszt ízéhez nekem passzol a fahéj. A recept:

Fahéjas kalácskoszorú

Hozzávalók:

  • 2,5 dl langyos tej
  • 2 ek. cukor
  • 50 dkg finomliszt  (30 dkg TK és 20 dkg finomliszt)
  • 1 kk só
  • 1 tojás
  • 5 dkg puha vaj
  • 2 dkg friss élesztő

Töltelék:

  • 8 dkg puha vaj
  • 15 dkg barna cukor
  • 2 ek őrölt fahéj

Elkészítés:

0,5dl tejbe bleszórunk 1tk cukrot és belemorzsoljuk az élesztőt. Megvárjuk míg felfut. A nagy keverőtálba beleszitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a sót és a többi cukrot. Beleütjük a tojást és hozzáadjuk a maradék tejet és a felfutott élesztőt is.

 img_20180521_152300.jpg

 Ezután a dagasztókar segítségével 2-es fokozaton elkezdtem összekeverni. Csodás tésztát kaptam :)

img_20180521_153742.jpg

 Visszatettem a tálba, letakartam egy tiszta konyharuhával és a duplájára kelesztettem.

A tésztát ketté vágjuk és, mindkét darabot egyenként kinyújtjuk kb 30x55 cm-es téglalappá.

img_20180521_163719.jpg

Megkenjük a puha vajjal és rászórjuk a fahéjas cukrot, majd feltekerjük, mint a beiglit.

Ezután a rudat hosszában kettévágjuk és a két szálat megcsavarjuk úgy, hogy a vágási felület fent legyen, majd koszorú alakúra formázzuk. A két végét összecsípjük.

Majd mehetnek a sütőpapírral bélelt tepsibe. 30 percig kelni hagyjuk. 

(Az anyáéban nem cukor, hanem xilit van. :) A fiúknak nem mertem olyat készíteni, mert hasmenést okoz. Nem tudom, hogy a két éves fiam szervezete mit reagál rá.)

Közben a sütőt 180 fokra előmelegítjük és 35-40 perc alatt megsütjük.

img_20180521_174909.jpg

Nagyon finom! Még pár nappal később is. Próbáljátok ki!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidetveszek.blog.hu/api/trackback/id/tr8913993668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyhakaland 2018.09.30. 16:16:16

Miert kell teljes kiorlesu lisztet hasznalnod?
Ugyanugy mukodik minden, mint sima liszttel?

KD Dóra 2018.09.30. 16:19:41

@konyhakaland: azért, mert terhességi cukorbetegségem lett, de szerencsére már nincs. Ugyanúgy lehet sima liszttel is. A TK liszt lassú felszívódású szénhidrát.

Az élet KitchenAid-el.

Megosztom veletek a régóta vágyott KitchenAid robotgépem felé vezető utat. Hogy gyűjtöm össze a nem kevés pénzt, és honnan fogom végül megvásárolni. Ezután persze nem állok meg. Bemutatom használat közben, hogy szuperál. Tartsatok velem.

Friss topikok

  • Lóránt Juhász: Holnap jön meg az enyém is! :) Piszácia színű lett végül, mert ez volt akciós. Németből és Francia... (2020.04.02. 19:50) Unboxing KitchenAid Artisan 5KSM175PS Stand Mixer
  • Mihalyne Kopasz: Szeretnék még többet megtudni a kitchenaid gép tapasztalatairól. Tetszik a blog. (2020.01.09. 12:38) Színe?
  • Tetahiti: Electroluxom volt egy hétig kb, utána éltem a vásárlástól való elállás lehetőségével. Nem sokat tú... (2018.12.03. 23:01) Miért pont KitchenAid?
  • KD Dóra: @konyhakaland: rendben (2018.09.30. 16:20) Helyzetjelentés
  • KD Dóra: @konyhakaland: azért, mert terhességi cukorbetegségem lett, de szerencsére már nincs. Ugyanúgy leh... (2018.09.30. 16:19) Fahéjas koszorú
süti beállítások módosítása
Milyen a KitchenAid-el az élet!? Hogyan sikerült megvennem, receptek, tippek, bemutatók.