Az élet KitchenAid-el.

Hogyan sikerült megvenni, receptek, tippek, bemutatók.

Az első nap
Teszteljük hát...

Üresjárat:

 

Első benyomásom az volt, hogy a kapcsoló kart nehéz mozgatni. Mármint nehéz volt egyesével lépegetni az elvileg 10 sebesség között. Nem is igazán értem ezt a 10-et. A gépen ezek vannak feltüntetve: 1, 2, 4, 6, 8, 10. Hol van a többi páratlan? A kézikönyvében angolul van egy szöveg, miszerint valamilyen beállítással azokat is elő lehet varázsolni, de a nővérkém se értette, hogy pontosan mire is gondolnak. Én szerintem csak annyi a lényeg, hogy később sokkal érzékenyebb lesz a kapcsoló kar, könnyebben tudom majd irányítani és meg fogom érezni a 3, 5, 7 és 9-es sebességeket is. De ha egy tapasztaltabb KitchenAid használó is van az olvasóim között az nyugodtan megírhatja, hogy hogy is van ez ;)

És alig van hangja! Persze 10-es fokozaton már biztos behallatszik a gyerekszobába, de megsúgom, hogy nem sokkal később kisfiam elaludt, és akkor vertem fel a tejszínhabot 10-el. Aludt tovább, mint a bunda :)

Mielőtt nekiesek...

Egy youtube videóban láttam, hogy mielőtt a dobozból frissen kivett tálba belezúdítanék egy doboz tejszínt, érdemes azt jó alaposan párszor elmosni. Mert a gyártás során keletkezett fekete olajos kosz lehet benne. Így hát leellenőriztem. Öntöttem bele egy kis étolajat és egy papírtörlővel áttöröltem a belsejét. Bizony fekete volt a törlő. Jó mosogatószeres meleg vízzel átmostam, aztán újra leellenőriztem, ekkor már tiszta volt a papír. Megint elmostam a tálat. Ezután jött a próba.

Az első recept:

Mivel másnap hamburgert terveztem ebédre, ezért gyártanom kellett hozzá bucikat. Ráadásul teljes kiőrlésű liszttel. Limara receptje alapján (egy kicsit megmásítva a liszt miatt) mindent belemértem a nagy méretű edénybe, feltettem a dagasztókart, és indítottam a keverést:

 

Hát ez valami fantasztikus lett. Olyan gyönyörűen összedolgozta az alapanyagokat, hogy az hihetetlen. És milyen gyorsan. 

Recept:

Hamburger zsemle teljes kiőrlésű liszttel

Hozzávalók:

  • 2 dl langyos tej
  • egy kávéskanál cukor a tejbe az élesztőhöz
  • 2 evőkanál nyírfacukor
  • 1 tk. só
  • 40 g olaj
  • 1 tojás
  • 100 g joghurt
  • 10 dkg sima liszt
  • 50 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 2 dkg élesztő
  • + 1 tojás a kenéshez

Mindent bepakolok a gépbe, majd hagyom, hogy a gép dolgozzon helyettem. Miután megkelt, lisztezett felületre borítom és 9 egyforma, kb. 120 g-os darabba vágom a tésztát. Egyenként megformázom a zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültetem őket. Hagyom ismét duplájára kelni, lekenem felvert tojással, megszórom szezámmaggal és 180 fokos sütőben sütöm kb. 18 pecig.

A következő recept:

Liszt mentes csokitorta:

Hozzávalók:

  • 20 dkg étcsoki
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg nyírfacukor (vagy sima cukor)
  • 4 tojás
  • 1 csipet só
  • vaj a formához

Sütő bekapcsol 180 fok, alsó-felső sütés. Felolvasztjuk a csokit a vajjal. A tojásokat szétválasztjuk. A kicsibe ment a fehérje, a nagyba a sárgája. A fehérjét a sóval kemény habbá verjük:

Ledöbbentem... Tökéletesen felvert hab kevesebb, mint egy perc alatt. Ezután jöhetett a nagy tál a 4 sárgájával, amit a cukorral fehéredésig vertem. Ennyire fehér még soha nem volt a tojássárgájám :)

img_20180518_145246.jpg

A felolvasztott vajas csokit belezúdítottam a sárgájába és gyorsan összekevertem a géppel. Ezután jött a kezem, a fehérjét óvatosan beleforgattam. A tortaformát kivajaztam, beleöntöttem a keveréket, és ment a sütőbe. 40 perc múlva készen is volt a torta. 

A tetejére felvertem 2 dl tejszínhabot egy kis vanília kivonattal, és ha már eper szezon van, akkor miért is ne tettem volna rá azt is :) És kész. Pikk-pakk, sitty-sutty.

Megjött a nővérkém

Ő is nagyon izgatott volt, bár ő már dolgozott KitchenAid-el Angliában a munkahelyén. Mégis nagyon örült az enyémnek. Mondtam neki, hogy szedjünk gyorsan epret és süssünk is egy gyümölcstortát, ami az ikerbátyám kedvence. Még karácsonyra kaptam egy szilikon gyümölcstorta formát, ami azóta se próbáltam ki, hát most hajrá. 

Gyümölcstorta eperrel

Hozzávalók:

tészta:

  • 2 db tojás
  • 2 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál liszt
  • egy mokkáskanál sütőpor
  • csipet só

krém:

  • egy vaníliás puding
  • fél l tej
  • 3 evőkanál cukor
  • kb 1,5 dl tejföl

tetejére:

  • eper
  • egy csomag piros zselé

Sütőt előmelegítettem 175 fokra, alsó-felső sütéssel. A nővérem kezelte a gépet :) A két tojást szétválasztotta, a kicsibe ment a fehérje, a nagyba a sárgája. A fehérjét a csipet sóval kemény habbá verte. Majd jött a sárgája a két evőkanál cukorral. Itt már kellett az ő tapasztalata, ugyanis a két pici sárgájával a tál alján bizony semmit nem csinált a gép. Levette a tálat és megemelve azt verte a tojásokat. (én közben aggódva figyeltem). De semmi baj nem történt, szépen kifehéredett az is. Hozzátettük a lisztet és a sütőport. Ezt már rendesen továbbvertük. Ezután a fehérjét egy spatulával óvatosan beleforgattuk. Ment a formába, az meg a sütőbe. kb. 15 perc alatt készre sült az alap. A krémhez a pudingot megfőztem a leírás szerint, majd még melegen belekevertem a tejfölt. Ettől nagyon finom íze lesz, ezt hívják hamis túrókrémnek. A zselét is elkészítettem a leírás szerint, és az epreket félbe vágtam. Jöhetett az összeállítás. Piskóta, rá a krém, rá az eper és a még langyos de már nem annyira folyós zselé. 

A nap végére én nagyon elfáradtam, de a gép tuti nem. Alig ment és mégis mennyi mindent alkottunk vele:

img_20180518_182819.jpg

 Egy szó, mint száz! Már most azt mondom, hogy megérte az árát!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidetveszek.blog.hu/api/trackback/id/tr7513989412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konyhakaland 2018.05.21. 07:06:56

Jaj de szuper. Jol megjarattad az elso napjan. Remek helyre kerult. Hasznaljatok egeszseggel!

Az élet KitchenAid-el.

Megosztom veletek a régóta vágyott KitchenAid robotgépem felé vezető utat. Hogy gyűjtöm össze a nem kevés pénzt, és honnan fogom végül megvásárolni. Ezután persze nem állok meg. Bemutatom használat közben, hogy szuperál. Tartsatok velem.

Friss topikok

  • Lóránt Juhász: Holnap jön meg az enyém is! :) Piszácia színű lett végül, mert ez volt akciós. Németből és Francia... (2020.04.02. 19:50) Unboxing KitchenAid Artisan 5KSM175PS Stand Mixer
  • Mihalyne Kopasz: Szeretnék még többet megtudni a kitchenaid gép tapasztalatairól. Tetszik a blog. (2020.01.09. 12:38) Színe?
  • Tetahiti: Electroluxom volt egy hétig kb, utána éltem a vásárlástól való elállás lehetőségével. Nem sokat tú... (2018.12.03. 23:01) Miért pont KitchenAid?
  • KD Dóra: @konyhakaland: rendben (2018.09.30. 16:20) Helyzetjelentés
  • KD Dóra: @konyhakaland: azért, mert terhességi cukorbetegségem lett, de szerencsére már nincs. Ugyanúgy leh... (2018.09.30. 16:19) Fahéjas koszorú
süti beállítások módosítása
Milyen a KitchenAid-el az élet!? Hogyan sikerült megvennem, receptek, tippek, bemutatók.